Przestrzeń wirtualna jawi się obecnie jako najlepsze miejsce do zbudowania i rozwijania własnego biznesu. W ostatnich latach zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy odkryli, że internetowe udogodnienia mają naprawdę dużo zalet. Oczywiście dla każdej z tych stron są to zupełnie inne korzyści – a tym towarzyszą także pewne wyzwania, z którymi trzeba się liczyć. Klient godzi się na to, że poprzestanie na oglądaniu produktów zaprezentowanych w wirtualnej witrynie – głównie dlatego, że chce oszczędzić czas i siły potrzebne do tradycyjnych zakupów. Natomiast sprzedawca chce umożliwić klientom nieograniczony geograficznie i czasowo dostęp do swojej oferty – ale musi się zmierzyć z zasadami, które rządzą takim wirtualnym przedsięwzięciem.
Enova b2b – w czym może wyręczyć?
Sklep internetowy to miejsce, które jest do dyspozycji konsumentów dosłownie o każdej porze. Można dowolnie wybrać czas, w którym obejrzy się zaprezentowane produkty, a także czas, w którym złoży się konkretne zamówienie. I w każdym momencie oczekuje się błyskawicznej reakcji – czyli potwierdzenia przyjęcia zamówienia, wskazówek co do kolejnych kroków czy podstawowych informacji o swojej historii zamówień. Ale tych wszystkich ważnych czynności nie musi wykonywać sam właściciel sklepu czy nawet osoba oddelegowana do obsługiwania klientów. To musiałaby być praca przez całą dobę, dlatego ten obowiązek z barków ludzi zabrało specjalne oprogramowanie.
Enova b2b – to podwójne wsparcie, które na co dzień ułatwia życie wirtualnemu przedsiębiorcy. Enova jest oprogramowaniem, dzięki któremu działa główna strona internetowa sklepu, natomiast b2b to platforma sprzedażowa, dbająca o odpowiednie działanie tej jego kluczowej funkcji. W tym systemie mieści się wiele narzędzi, które wyręczają człowieka – w czynnościach odtwórczych, ale jednocześnie nieodzownych, bo związanych z obsługiwaniem klientów. A to bardzo ważne zadania, bo zadowolona i regularnie wracająca klientela to zasadniczy cel każdego biznesu, także tego wirtualnego.
ErpBox – jeszcze jedna pomocna dłoń
Zastanawiając się nad tym, w jaki sposób przyciągnąć do swojego sklepu większą rzeszę potencjalnie zainteresowanych ofertą internautów, właściciele e-sklepów bardzo często decydują się na otworzenie większej ilości kanałów sprzedaży. Te kanały to nic innego, jak konta, utworzone na popularnych, często przeglądanych portalach sprzedażowych, takich jak:
- eBay
- Amazon
- Allegro
- Ceneo
- Empik
- Real.de
- Morele.
Wyzwanie rozpoczyna się wówczas, gdy trzeba przetworzyć i zebrać wszystkie dane, spływające jednocześnie z kilku różnych internetowych domen. I to kolejne zadanie, z którym świetnie poradzi sobie specjalnie zaprogramowany system. Enova b2b korzysta w tym zakresie z możliwości, jakie posiada platforma ErpBox. Integracja z nią to jeden z oferowanych modułów – warto rozważyć przyjęcie tej pomocy, żeby wygodnie i sprawnie zarządzać swoją internetową sprzedażą.
Możliwości, które ErpBox otwiera przed każdym nowoczesnym przedsiębiorcą, koncentrują się na obsłudze zamówień – ale trzeba zaznaczyć, że ta platforma cały czas się rozwija i proponuje swoim klientom coraz to nowe funkcje. Może dostarczać raporty sprzedającemu i jednocześnie zajmować się sprawami ograniczonymi do Strefy Klienta. Pomagając ogarniać wielokanałowy sklep, potrafi zarządzać użytkownikami i ich uprawnieniami – przejmuje też rolę administratora, i to takiego który pamięta o wszystkim automatycznie i nie pozwala sobie na błędy.
Modułowa budowa – to jedna z głównych zalet całego systemu b2b – zobacz tutaj. Przyjęcie takiej strategii sprawiło, że platforma jest w stanie każdemu przedsiębiorcy udzielić spersonalizowanej, a więc najskuteczniejszej pomocy. Właściciel firmy ma do dyspozycji cały wachlarz narzędzi, które tylko czekają, żeby ułatwić mu prowadzenie e-biznesu. Sam decyduje, które z nich wesprą go w codziennej pracy, a w rezultacie umożliwią pełne rozwinięcie skrzydeł w branży e-commerce. Korzystanie z nowoczesnych narzędzi to bowiem szansa na nieograniczone rozbudowywanie własnej firmy.