Działanie w branży zakupowej, zwłaszcza jeśli chodzi o jej nowoczesną, cyfrową odsłonę, wymaga od ambitnego przedsiębiorcy między innymi umiejętności poruszania się wśród wszystkich technologii, dzięki którym działa e-commerce. Tego rodzaju sprawność, czyli szybkie posługiwanie się internetowymi narzędziami, to w obecnych czasach konieczność – i musi iść w parze z bardziej tradycyjnymi umiejętnościami. Takimi, jak uważne czytanie regulaminu portalu internetowego, na którym zamierzamy wystawić nasze towary.
Rejestracja konta Amazon PL – jak to się odbywa?
Każdy e-przedsiębiorca, który wkracza na rynek konsumencki ze swoją ofertą, robi to oczywiście z nadzieją, ze jego pomysły i propozycje spodobają się szerokiemu gronu klientów – i że ich entuzjazm i zadowolenie dadzą o sobie znać na jego koncie bankowym. Każdy e-sprzedawca uruchamia kanały sprzedaży, licząc na jak największe zyski – dlatego tak wielu z nich spogląda w stronę olbrzymich portali sprzedażowych, które są dla internautów tym, czym dla tradycyjnych konsumentów jest wielkie centrum handlowe. Warto umieścić w wynikach najczęściej używanej wyszukiwarki swoje produkty, bo wtedy rośnie szansa na dokonanie dobrego utargu, bycie zauważonym i docenionym. Właśnie dlatego tak wielu nowoczesnych przedsiębiorców zakłada konta swoich sklepów na łamach takich gigantów sprzedażowych, jak Amazon. Ale zamiary to jedno, a wykonanie kolejnych kroków to drugie. Na czym więc polega założenie konta na Amazon?
Polskiego sprzedawcę, który chce skorzystać z pośrednictwa amerykańskiego portalu, może w pierwszym momencie onieśmielać bariera językowa, a w niej jeszcze specyficzne, obcojęzyczne sformułowania, obecne w regulaminie sklepu.
Wśród nich jest na przykład Letter of authorisation, czyli dokument, który trzeba przygotować z myślą o opiekunie konta. Taką funkcję trzeba powierzyć komuś, kto będzie obsługiwać konto – to musi być realna, fizyczna osoba. Podczas procesu rejestracji trzeba podać jej wszystkie dane, potwierdzając je zeskanowanym dokumentem tożsamości, dowodem osobistym albo paszportem. Amazon przykłada dużą wagę do autoryzacji danych, dlatego trzeba bardzo uważnie sprawdzić, czy wysyła się załączniki w odpowiednich formatach. Jeśli postępuje się zgodnie z wytycznymi, wszystko powinno się udać i nie sprawiać problemów.
Podobnie cała rejestracja konta Amazon PL – kluczowe jest wykonanie krok po kroku kolejnych poleceń, które pojawiają się na ekranie. Cały proces polega więc na:
-
uważnym czytaniu poleceń i pytań
-
wpisywaniu zgodnych z prawdą danych
-
dostarczaniu dokumentów, które zweryfikują podane wcześniej informacje.
Aktualny regulamin Amazon przewiduje, że w pewnym momencie swojej sprzedażowej kariery na tym portalu trzeba ponownie przejść procedurę rejestracji. Dzieje się tak, gdy przekroczy się sumę 15 tysięcy euro zysków. Ale kto raz przejdzie pomyślnie cały proces, na pewno poradzi sobie świetnie i za drugim razem. Znając kluczowe zasady i wypełniając polecenia bez pośpiechu, można wszystko spokojnie załatwić.